Core Web Vitals

Wszystko co musisz wiedzieć o Core Web Vitals

Jeśli próbujesz poprawić wydajność swojej witryny, powinieneś skorzystać z narzędzia takiego jak Core Web Vitals. Narzędzie to umożliwia sprawdzenie, gdzie witryna ma braki i jakie usprawnienia można wprowadzić. Narzędzie dzieli dane według urządzeń i statusów, dzięki czemu można zobaczyć wydajność każdego urządzenia i określić, co należy poprawić. W przypadku dużej liczby różnych adresów URL można wyświetlić status każdego z nich w jednym raporcie.

Najczęstsze przyczyny niskiego wyniku LCP to powolny czas odpowiedzi serwera, renderowanie po stronie klienta oraz duże obrazy. Ponadto, opóźnienie pierwszego wejścia na stronę (FID) mierzy czas potrzebny użytkownikowi na interakcję z witryną. Chociaż wiele czynników odgrywa tu rolę, istnieje konkretny sposób na poprawienie wyniku poprzez zapewnienie szybszego ładowania strony, jej responsywności i łatwości nawigacji.

Dobrym sposobem na zwiększenie wyniku jest upewnienie się, że wszystkie trzy wskaźniki Core Web Vitals mają kolor zielony. Testy te opierają się na rzeczywistych danych użytkowników, a nie na wynikach testów uzyskanych w środowiskach laboratoryjnych. Dane laboratoryjne są pomocne przy usuwaniu błędów i testowaniu poprawek szybkości strony, ale dane terenowe są bardziej reprezentatywne dla rzeczywistych zachowań użytkowników. Na przykład największy program Contentful Paint uzyskał wynik 2,6 s. Ostatecznie raport Core Web Vitals jest dobrym wskaźnikiem tego, czy Twoja witryna działa tak dobrze, jak to możliwe.

Podstawowe informacje o witrynie internetowej są niezbędne dla każdej witryny. Są one ważne dla SEO i mogą mieć ogromny wpływ na pozycję witryny w rankingu. Google powiadomiło deweloperów o nowym czynniku rankingowym z rocznym wyprzedzeniem, ale proces ten nie jest jeszcze zakończony. Wyniki będą nadal ewoluować, w miarę jak Google będzie udoskonalać swoje praktyki testowe. W międzyczasie można skorzystać z usług agencji programistycznej, która pomoże osiągnąć wysokie wyniki Core Web Vitals.

Inną metryką, na którą należy zwracać uwagę, jest skumulowane przesunięcie układu. Ten wskaźnik nie mierzy szybkości, ale szybkość ładowania strony. Mierzy ona szybkość ładowania się strony oraz czas potrzebny na wyświetlenie pierwszej części treści. Im niższe przesunięcie, tym lepiej. Co więcej, przesunięcie układu jest metryką zorientowaną na użytkownika. Wysoki wynik 0,1 oznacza, że Twoja strona jest wystarczająco szybka, aby odwiedzający ją użytkownicy mogli z niej korzystać.

Core Web Vitals to zbiór czynników, które Google bierze pod uwagę, aby poprawić wrażenia użytkowników na stronie internetowej. Reprezentują one trzy główne obszary interakcji między odwiedzającymi witrynę a witryną. Czynniki te są częścią wyniku Google "doświadczenie strony" i można je znaleźć na koncie Google Search Console. Google planuje uczynić je czynnikiem rankingowym już od czerwca 2021 roku. Na razie jednak najlepiej jest pozostać przy podstawowych metrykach.

Raport Google Core Web Vitals pokazuje dane anonimowych użytkowników Chrome, dzięki czemu możesz określić, czy Twoja strona osiąga dobre, czy słabe wyniki. Google stosuje też wartość 75. percentyla do wszystkich odsłon, by sklasyfikować ogólną wydajność. Jeśli strona osiągnie ten próg, otrzyma ocenę dobrą. Należy jednak pamiętać, że wynik nie będzie miał wpływu na wydajność innych stron. Na przykład, strona główna może mieć wyższy wynik niż strona produktu.

Powiązane artykuły